Floorball 2014

IK-Vest-Floorball sæson 2013 – 2014:

IK-Vest Floorball er en klub der blev dannet i 2011 og har spillet i Dansk floorball unions 3.Division siden 2012 – 2013. Klubben har spillet med i Dansk floorball unions pokal turnering siden 2012 og begge gange har man mødt det hold der er inden sæsonen er blevet udnævnt til Danmarks bedste floorball hold.

2011 – 2012:

IK-Vest Floorball startede deres sæson 2011 – 2012 med en introduktions sæson og var samlingspunkt for både danske og udlandske spillere i form af lettiske spillere.

IK-Vest kom forbi næsten samtlige klubber i den sæson de det efterfølgende år skulle spille ud.

Klubben har fra start haft et meget anderledes set – up, med spillerkontrakter og mange interne regler der skulle følges, i klubbens første sæson fik man en god opbygning af holdet og struktur på klubbens fundament.

2012 – 2013:

IK-Vest Floorball sæson 2012 – 2013 blev IK-Vest første liga sæson. Målet var at holde sig væk fra sidste pladsen, et mål som blev noget. IK-Vest spillet mange tætte kampe i løbet af sæsonen og IK-Vest mødte for det meste stor ros for deres fight og gå på mod. Klubbens spillere havde dog i løbet af sæsonen problemer med mange af spillets små facetter, regler og spil forståelse var noget man måtte arbejde på gennem hele sæsonen. Klubben spillet også deres første pokal kamp mod Brønderslev Hotshots og tabte stort. Som sæsonen gik, var der mange af de lettiske spillere der syntes niveauet fra de nye spillere var for lavt – det endte efter sæsonen med at de to kulturer gik hver til sit og de lettiske spillere startede deres egen klub i form af Tre kroner.

IK-Vest Floorball måtte derfor i gang med en næsten helt ny opbygningsfase på det værst tidligste tidspunkt, hvor klubben også skulle til at uddanne egne dommere til den nye kommende sæson.

2013 – 2014 Exit fra floorball:

IK-Vest Floorballs anden sæson i floorball ligaen så fra start ud til at blive en meget svær sæson.

En af de mere stabile spillere på holdet, Kasper Nielsen havde fået et halvt års karantæne og dermed var en spillere der altid kom til træning og spillet kampe ude, det var et tab da holdet på forhånd i år så ud til at skulle spille med en small trup.

Derudover havde Dansk floorball union på mystisk vis fiflet med B – medlemskabet optagelses periode, hvilket gjorde at Tre Kroner på uhørtvis kunne indtræde i 3.Division efter en måneds opstart. Det er IK-Vest holdning at Dansk Floorball Union godt kunne have undersøgt et i forhold svært floorball markede i Vesthimmerlands Kommune, og en ny klub efter kun 3 år, viste sig i sidste ende af blive enden for IK-Vest Floorball.

Sæsonen i år har været dyr og fyldt med forhindringer. Det har ikke været muligt at uddanne de dommere man gerne ville og det har ikke været muligt at hente hjælp fra Dansk Floorball Union til denne opgave. Truppen har også været small og for ustabil til de ambitioner som klubben gerne vil udfører. IK-Vest Floorball vælger derfor at lukke deres liga aktiviteter ned fra udgangen af denne sæson.

Ruben Nielsen