OK-tank giver overskud til IK Vest

Brugsuddeler Bjarne Nielsen og bestyrelsesformand Bodil Andersen overrækker her checken til IK Vests formand, Mogens Jensen.

“Støt lokalsporten, hver gang du tanker”. Sådan lyder sloganet hos OK Benzin, og det lader til at borgerne i Overlade har taget budskabet til sig. Tirsdag modtog IK Vest nemlig en check på 7.115,74 kroner fra OK-tanken på Præstebakken i Overlade, der drives af Dagli’ Brugsen Overlade.

Pengene skal ikke indgå i den daglige drift, men skal bruges på noget til vores medlemmer, fortæller IK Vest formand, Mogens Jensen:

– Pengene skal bruges til en lidt større ting på Overlade Stadion, der er endnu ikke noget der ligger fast, men vi har tænkt på en tremandsbane til fodbold, fortæller Mogens Jensen, formand for IK Vest, der er åben hvis folk ellers har nogle gode forslag.

IK Vest får seks øre pr. liter solgt benzin, og kontrakten er netop blevet forlænget med endnu et år.

Gensidig samarbejde gav ny rekord

På OK-tankens to-års fødselsdag hjalp IK Vest Dagli’ Brugsen med at uddele 50 Othello lagkager til de kunder, der kunne fremvise et OK-kort. Det fik mange af byens borgere til at komme en tur forbi tanken og få tanket bilen op. Nogle tegnede endda et benzinkort, og der blev solgt for 59.000 kroner benzin, hvilket er det største beløb, der er solgt på en enkelt dag i de to år tanken har eksisteret i Overlade.

– Det er stadig muligt at få fingre i et af vores OK-kort, så man støtter op om IK Vest, hver gang man tanker benzin, fortæller Mogens Jensen, og der forklarer, at klubben skal tegne 20 nye OK-kort inden 1. august 2011 for at kontrakten igen bliver forlænget. OK-kortet kan tegnes ved tanken på Præstebakken i Overlade eller ved henvendelse til IK Vest.