Bevar 57’eren mellem Overlade og Ranum

Åbent brev til NT og Vesthimmerlands Kommune.

Jeg vil gerne på vegne af idrætsklubben IK Vest protestere over planerne om nedlæggelse af busrute 57, som forbinder Ranum og Overlade 28 gange på hverdagene. Denne rute bliver benyttet af mange af vores medlemmer, og vi kan ikke undvære den.

IK Vest dækker både Ranum og Overlade. Vi har gymnastik i Overlade, håndbold  og motionscenter i Ranum. Fodbold spilles i begge byer.

Derfor er busforbindelsen meget vigtig for vores medlemmer. For IK Vest er skolebussen ikke nok, den kører ikke sidst på dagen, hvor vi skal til nabobyen for at dyrke idræt. Vi har også mange medlemmer fra Løgstør, som især benytter vores motionscenter, også de bruger rute 57.

Vi har ca. 950 medlemmer i IK Vest i alderen 1 år til 82 år.

DERFOR: Bevar en busforbindelse imellem Ranum og Overlade. Det er meget vigtig for muligheden for at dyrke idræt i vores lokalområde.

Mogens Jensen
Formand for IK Vest
Egeholmsvej 7, Overlade
9670 Løgstør

2 Comments on “Bevar 57’eren mellem Overlade og Ranum

1. Rigtig godt Mogens, 57èren er vores forbindelse til hinanden og andre byer hele dagen, og aften, der er mange der går i skole og har venner, familie og fritidsinteresser i de omkringliggende byer, vi har ikke behov for at blive mere afskåret, det går ud over mange ting hvis vi mister vores bus, ingen biografture uden en bil, jeg har selv børn der tager toget til Hobro og derfra kan komme “hjem” til Overlade og deres venner her og i Ranum, og Løgstør det ville de blive afskåret fra hvis VHK og NT får deres plan igennem.

Joan K

2. og hvad med de borgere som har måtte få ny læge? mange af de ældre valgte at få i Ranum, Farsø og Løgstør fordi de kunne komme med bussen, da busforbindelsen til >Hornum ikke er for god.-……..