Formanden fik tildelt DGI’s guldnål

25 års frivilligt arbejde. Så meget skal der til for at få tildelt DGI’s guldnål. Og det er lige præcis, hvad formanden for IK Vest, Mogens Jensen, har begået. Derfor fik han tildelt guldnålen ved IK Vests 40 års jubilæumsfest lørdag 2. april 2011.

Mogens Jensen startede sit frivillige arbejde som fodboldtræner for et kuld lilleputter. Med tiden er det også blevet til fodboldtræner for flere drenge og pigehold, og en tjans som håndboldtræner i klubben. Nu står den på hårdt arbejde med at få IK Vest til at fungere som klubbens formand.

Det var klubbens kassér, Marianne Sørensen, der overrakte guldnålen til formanden, som tak for det arbejde han ligger i klubben.

Det sker ikke tit, at formanden bliver mundlam, men det gjorde han her, for det har stor betydning, når ens arbejde bliver værdsat på den måde:

– Da Marianne fortalte, at IK Vest havde indstillet en fra klubben til en guldnål, syntes jeg, det var mærkeligt, jeg ikke havde fået besked. Hurtigt blev jeg klar over, at det nok var til undertegnede det gjaldt, fortæller Mogens Jensen, der gerne vil sige tusind tak til de folk, der indstillede ham til guldnålen.

– Vi skal vidst have set efter i klubben, for jeg tror, der kan være flere, der fortjener sådan et skulderklap, lyder det fra formanden.