Floorball starter den nye sæson op med Youth Camp!

Ungdomscamp fra 16 til 18 år.

IK-Vest Floorball er en organisation der køre hele året rundt uden nogen form for pause.
Og allerede inden årets sommertræning går i gang afholder IK-Vest Floorball for første gang i klubbens historie en Youth (ungdoms) Camp. Campen bliver afholdt over 5 dage fra Mandag den 21 maj til Fredag aften den 25 maj. Campen bliver dog ikke afholdt på en tilfældigt baggrund og bliver slet ikke afholdt for sjov, klubben går nemlig med tankerne om at åbne op for hele 3 pladser til de ungdomsspillere der viser sig at have niveauet og modenheden til at indgå i den kommende sæsons ligatrup. Efterspørgselen på om unge spillere kunne træne med senior holdet har været der, men svaret har meget klart været et nej til at dette kunne ske. Men nu åbner Floorball klubben altså op for, at 3 ungdomsspillere kan få lov til at spille i 3 Division til den kommende sæson, men adgangskortet til klubben kommer kun til at ske via denne camp og ikke i løbet af den kommende sæson.

Head Coach Ruben Nielsen forsikre dog også kommende ungdomsspillere om at ugen ikke kun bliver sjov og ballade: ”Nej der er ikke noget i den her klub der er af sådan en karakter”. ”Det bliver et hårdt program eventuelle tilmeldte kommer til at gennemgå”. ”Vi har en trup der skal spille i 3 Division til den kommende sæson, så de skal uden tvivl kunne være klar til at indgå på holdet på næsten lige fod med de andre”. ”Derfor vil de også blive testet på det fysiske og psykiske niveau samt de spilmæssige kvaliteter i floorball”. Klubben ligger dog ikke fingere i mellem det er ikke alle ungdomsspillere der vil være klar til et sådan projekt Head Coach Ruben Nielsen forsætter:
”Vi har forsøgt os med ungdoms spillere i år i klubben, på stor opfordring fra de unge selv i området, noget af det har været en succes og andet har været en fiasko, fordi de unge ikke har været klar til at indgå i en klub med masser af regler der skal overholdes”. Træneren afslutter: ”hvis du har en dårlig attitude, ikke kommer til alle træninger og samtidig ikke brænder for sporten skal man nok ikke regne med man er en del af klubben i lang tid”.

IK-Vest Floorball har i øjeblikket Anders Jensen og Lettiske Lauris Nabots på kontrakt til næste år og det giver 3 ungdoms pladser tilbage. Dem bliver der nu åbnet op for, tilmeldinger til årets Camp vil komme til at koste 150 kr. Der er plads til 22 spillere i årets camp fordelt ud på følgende positioner: 2 Målmænd. 8 Forsvars spillere. 12 Angribes spillere.

Dagen er som følge 21 Maj – 25 Maj:
Mandag 19.00 – 21.00.
Tirsdag 19.00 – 21.00.
Onsdag: 20.00 – 22.00.
Torsdag: 19.00 – 21.00.
Fredag: 18.00 – 21.00.

Fuldt program vil blive tilsendt når tilmelding er sket:
Via Mobil: 42 30 07 82.
Eller Mail: IK-Vest-Floorball@Forum.dk
Sidste tilmeldingsdag er den 14 Maj.