IK-Vest Floorball slutter første ligasæson på 9.pladsen

I en 3.divisions liga der indeholdte 10 hold, må IK-Vest Floorball se sig selv slutte af på en 9.plads.
Et resultat som nødvendigvis må være lidt af en skuffelse – især når målet nu var `en placering højere, nemlig en 8.plads.

Men holdet har været ramt af rigtig mange uforudsete situationer og det har været svært for holdet at finde noget der ligner struktur for slet ikke at tale om en identitet! Head Coach Ruben Nielsen forklare: ”Vi har haft et svært år, hvor intet rigtigt er lykkes – det har været yderst frustrerende” fortæller træneren.

Holdet mødte allerede deres første forhindring 2 uger før sæsonstart hvor holdets førstemålmand valgte at stoppe i klubben på grund af arbejde. Derefter måtte klubben begynde at træne en ny målmand op helt fra bunden, noget som har kostet mange kampe og givet betydelige dybe riser i lakken. Det største nederlag kom i Viborg hvor holdet fik en afklapsning på 19 – 1! Og efter den kamp begyndte uroen på holdet at brede sig internt. En uro der det meste af sæsonen har splittet den udenlandske lejer af lettiske spiller op mod den danske gruppe af spillere. En splittelse som træneren har brugt super mange kræfter på at hele: ”Det er langt hen ad vejen et kulturelt spørgsmål, vi høre tit fra ishockeyens verden, hvordan Russiske og især Lettiske spillere tit er svære at arbejde sammen med – fordi de har en anden mental indstilling til tingende. Jeg vil dog mene, at der de sidste 3 kampes tid, er lykkes at få dem med om bord der virkelig gerne ville være en del af holdet” fortæller Head Coach Ruben Nielsen.

Identitet er dog ikke noget holdet har fundet efter et enkelt år i liga. Noget som på mange måder overasker træneren, som havde troet at det var noget holdet ville have fundet på nuværende tidspunkt: ”Vi har vist tegn på det – undervejs i ligasæsonen, men det har slet ikke været konstant nok. Vi har alt få lidt spillet stabile 60 minutter, vi har alt for lidt kæmpede for hinanden, og vi har tilladt alt, alt for mange ydmygelser på hjemmebane” afslutter træneren. Han har dog i små glimt set at holdet er på vej mod en identitet så der er håb forude.

Nu gælder det for organisationen at få spillertruppen klar til den kommende sæson 2013/2014.
En sæson der er lige rundt om hjørnet, og som udgangspunkt allerede nu vil tælle 18 spillere!
Floorball sæsonen slutter 1.maj. Diverse camps åbner op i juni. Og træningscamp åbner formentlig op som den har gjort de sidste 2 år, sidst uge i Juli.

IK-Vest Floorball afholder smukthjemcup 2013 – 6. april.