Floorball skriver kontrakt med assistent- og fysisk træner

Fysisk træner skal hjælpe med fysiken

IK Vest floorball tilknytter fysisk træner Morten Jensen på en 1 årig kontrakt til deres organisation. Morten har trænet Aalborg Vikings 1. hold i basketligaen, og er nu klar til at hjælpe klubbens kommende junior og senior spillere på vej til en bedre form.

“Igennem styrketræning har man mulighed for at blive stærkere og hurtigere,” udtaler Morten og forsætter:

“Styrketræningen er derudover også skadesforbyggende. I Aalborg Vikings har skadesniveauet aldrig været lavere, end i den foregående sæson og de få skader der opstod, kunne vi hurtigt gøre noget ved i form af styrketræning,” afslutter Morten.

Da Morten blev spurgt, om han er klar til at træne floorball sagde han, der er nogen få forskelle fra sport til sport, men en floorballspiller har også brug for at udføre hurtige retningsskift, være eksplosiv og have styrken til at holde på bolden i pressede situationer. Ved en blanding af styrketræning og den almindelig floorballtræning, vil dette kunne blive forbedret og spillerne vil opleve fysisk overskud på banen i forhold til sine modstandere.

Træner Ruben Nielsen udtaler:

“Vi er utrolig stolte af at kunne tilknytte Morten til vores nye floorball klub, han vil uden tvivl kunne bidrage med en stor erfaring og ekspertise inden for hans område. Og vi glæder os til at komme i gang.”

Saskia Kroes tilknyttes som assistent træner

IK-Vest floorball skriver en 6 måneders kontrakt (med mulighed for forlængelse) med Saskia Kroes. Saskia kommer fra Aab Floorball, hvor hun har måtte tage en pause fra floorball efter en skade. Saskia har valgt at hjælpe til i IK-Vest Floorball ind til hun kommer sig over sin skade, og så må tiden vise, hvordan IK-Vest Floorball står i forhold til opbygningen af vores 3 divisions hold, hvor Saskia så vil have mulighed for at spille med.

Formand Ruben Nielsen er glad for at IK-Vest floorball kan forstærke sig med en assistenttræner: “Saskia var jo med på sidstedagen af vores camp for vores U7/9 hold, og det klaret hun rigtig fint. Det gode ved det her er, at begge parter, godt er klar over vi er i en opbygningsfase, så vi tager den her kontrakt stille og roligt, og efter det halve år er gået, vil vi evaluere sammen, og se om vi kan forlænge hendes kontrakt med et halvt år mere.”

Saskia er uddannet lærer og arbejder på Ranum Efterskole hvor hun blandt andet underviser i idræt.

Saskia har selv spillet floorball på højt niveau, hun har spiller i Hjørring og Aab Floorball hvor hun har spillet i landets bedste damerække.

Saskia selv udtaler, at hun glæder sig til at blive udfordret ved at være assisterende træner for U7/9 for IK Vest Floorball.