Formanden 2014

Beretning 2013 for IK. Vest af 1971.

Vi kan se tilbage på et nyt år med masser af aktiviteter. Der har været nye tiltag, og vi har sat fokus på en bedre styring af vores samlede udgifter.

Der er også et par store udfordringer i organisationen. Vi har været så heldige/dygtige til at få vores udvalg fuldt bemandende, men det har været svært at rekruttere nye trænere og ledere. Der bliver trukket store veksler på dem vi har, men der skal nye i gang, ellers kan det blive svært at opret holde alle vores nuværende hold.

En anden stor udfordring i organisationen er restancer. Vi har været helt oppe på 40.000,- kr. i restancer. Det er alt for meget og det er en rigtig træls opgave at rykke medlemmerne. Det kan desværre få frivillige ledere til at stoppe.

Jeg tror ikke altid det er med ond vilje, at medlemmer glemmer at betale. Girokortet kan blive væk i reklamebunken eller postvæsnet kan misse brevet.

Men kære medlemmer, når I selv eller jeres børn dyrker Idræt hos os, skal der betales, ellers for det en ende.

Forældre i Gymnastik har kontaktet os, da de ikke fik et girokort i efteråret, og tak for det. Vi kan også lave fejl.

Vi har her i det nye år indkaldt udvalgene til to økonomimøder, hvor udvalgene skal stille med en økonomi ansvarlig, vi skal hjælpes ad med at lave budgetter, og finde frem sammen til en mere smidig måde at betale sit kontingent på.

På Overlade Stadion har vi fortsat vores renovering af klubhuset. Der er blevet efter isoleret og en del af taget er blevet skiftet. Vi fik ansøg penge ved kommunen, og Støtteforeningen hjalp os med næsten resten.

Peqtang banen fik skiftet det øverste lag stenmel. Og Overlade Borgerforening søgte 10.000, – kr. til en flot dobbeltgynge, som bliver brugt flittig. Selve banen fik en stor omgang sidste år, og det får vi nu rigtig gavn af i år. Nu er det ikke banen skyld mere, når vi spiller skævt. Niss har igen været en stor hjælp, med lån af materiel, givet rabat og selv været arbejdskraft.

I samarbejde med Overlade Skole og Overlade Badminton kub har vi oprettet en Forenings SFO. Og hvad en det for en størrelse?? og hvad får IK. Vest ud af at være med.

Vi har fået ca. 60 nye medlemmer og 8 unge har fået en UP Front DGI ungdomsleder uddannelse. Vi tilbyder i samarbejde med Myren i Overlade fire idræts tilbud. Vi er med til at aktivere børnene med idræt, og så håber vi, de vil prøve at spille på et rigtigt hold.

Børnene i Myren glæder sig til mandag og onsdag, hvor de nu fast har tilmeldt sig, enten

Fodbold, håndbold, gymnastik eller badminton. Senere kan vi prøve at tilbyde andre

aktiviteter.

Der er pædagoger tilknuttet og vi skal ikke overtage pasningstilbuddet i Myren, vi er et godt supplement, til de aktiviteter Myren har.

Vi har søgt kommune om penge til uddannelsen af de unge og igen har Støtteforeningen også hjulpet os. Der er nedsat en lille følge gruppe der følger hele processen og vi har kontakten til de unge ledere.

Vi har igen oplevet stor opbakning fra lokalt område erhvervsliv. Sidst på året fik vi aftalt en ny hovedsponsor aftale med Sparekassen Himmerland. Aftalen er for to år. Dagen efter vi havde underskrevet fusionere Sparekassen, men vores aftale gælder.

Vi har også 15 andre sponsorer og samarbejdsaftaler med OK i Ranum og Overlade Daglig Brugser. Vi forlængede med 5 sponsorer i 2013 og ny tegnede med to. Der skal lyde en meget stor tak for den støtte I yder os, uden den kunne vi ikke tilbyde de brede idræts tilbud vi kan, og til en pris, hvor de fleste kan være med. Vi ville heller ikke have muligheden for at udvikle os, som vi nu har gjort i flere år.

Jeg har også nævnt Støtte foreningen et par gange, tusind tak igen i år for jeres ufattelige store arbejde. Uden jer var der mange af børnene i området der ikke kunne gå til idræt, eller deltage i foreks. Tivoli cup eller Vildbjerg cup. Jeres arbejde er helt uvurderligt.

Tak til alle udvalgene for jeres arbejde og samarbejde. Især vil jeg fremhæve Marianne/ Bjarnes og mit samarbejde, vi skriver næsten daglig sammen eller får lige en snak over telefonen.

Tak til hallen for de fine forhold vi bliver budt her og til Connie for at holde styr på hallen.

MH. Mogens Jensen.

Formand IK. Vest