Holdsport er blevet en konkurrent til motionscenter

Følgende artikel stammer fra lokaltindblik.dk, og kan findes på følgende link: http://www.lokaltindblik.dk/lokalnyheder/holdsport-er-blevet-en-konkurrent-til-motionscente.aspx

2019 har været et fredeligt år i Ranum Motionscenter, men formanden har fokus på et svagt faldende medlemstal.

Tekst og foto: Jacob Dalgaard

9 medlemmer var tirsdag aften mødt frem til generalforsamling i Ranum Motionscenter, hvor centerets formand Lars Grindsted gjorde status over 2019.

I 2018 var 185 medlemmer gennem motionscenteret, men det tal var i 2019 faldet til 156.

– Om det er vores motionscenter, der er noget galt med, eller det er de stadig flere muligheder for motion og fitness rundt omkring os, der er årsagen, ved vi ikke. Men noget tyder på, at der i dag er flere, der ønsker at dyrke holdsport i stedet for den helt individuelle træning end tidligere, konstaterede Lars Grinsted.

Det er næppe priserne, der afskrækker folk, for 6 og 12 måneders medlemsskaber koster i dag det samme, som for 10 år siden, mens der på de kortere medlemsskaber på 1 og 3 måneder skete en mindre prisstig for et par år siden.

Et års medlemsskab i Ranum Motionscenter koster 1200 kroner, og det giver adgang til centeret fra klokken 05.00 til 22.00 alle dage året rundt.

Centeret har fire instruktører tilknyttet, og yderligere en vil blive uddannet i år.

På generalforsamlingen var der genvalg til hele bestyrelsen, som består af formand Lars Grinsted, Claus Madsen, Laurits Chr. Madsen og Grethe Jensen (kasserer).